ULike

banner

Saturday, July 28, 2012

SUKAN OLIMPIK 2012

Sukan Olimpik kini kembali selepas 4tahun menyepi...tp yg tak best olimpik kali ni sbb ia berlangsung dlm bulan pose a.k.a Ramadhan.....dat day aku ade terbaca dlm facebook yg sume atlet yg masuk bertanding (atlet MALAYSIA) blh TANGGUH / POSTPONE diorg punye pose tu....ade persoalan yg mengganggu fikiran aku....boleh ke kite tangguh pose kite?...blh ke kite tangguh bulan Ramadhan yg hanya datang sekali setahun ni?...Kenyataan berkenanaan dgn isu tangguh puasa ni dikeluarkan oleh 2 org Mufti atas alasan MUSAFIR.

Bagi aku term 'TANGGUH /POSTPOSE' tu mcm tak sesuai la sbb mcm kite boleh tangguh bulan Ramadhan sedangkan jika kite TIDAK BERPUASA atas sebab-sebab yg tidak dapat dielakkan, kite DIWAJIBKAN MENGGANTIKAN puasa tersebut...so, bg aku mmg tak valid la kot term tu. 

Aku rase la kn....lagi molek kalu TANGGUHKAN saje Sukan Olimpik ni dr TANGGUH puasa....dan kalu pihak penganjur tetap berkeras jugak nk buat dlm bulan pose ni, why not kalu SEMUA NEGARA ISLAM pakat TARIK DIRI dr kejohanan ni...hahahahaha...ala,bkn Malaysia je negara Islam yg menyertai Olimpik ni kn...?......

Ape2 pn....aku tetap wish yg terbaik utk Malaysia....paling komang pn blh la sutir emas....yeeeehaaaaaa~

No comments:

Post a Comment